Атлант расправил плечи. Комплект из 3 книг, Айн Ренд

23136275
335.00 mdl
   -2%
Anul aparitiei2020 CopertaCartonata ISBN9785961467420 LimbaRusa Pagini436 BrandАльпина PRO

Ayn Rand (1905-1982) – a devenit cea mai importanta scriitoare americana citita in intreaga lume. Cartile ei fascineaza, sunt dezbatute, li se inchina... Cel mai cunoscut roman al Ayn Rand, "Atlas Shrugged", in America se vindea doar in urma Bibliei! Cea mai importanta tema a cartii este principiul libertatii de vointa, rationalitatea si "moralitatea egoismului rational". Se spune ca in timpul razboiului din Vietnam, texte de Ayn Rand erau aruncate din elicoptere ca propaganda. Odata, chiar Ronald Reagan s-a aplecat in fata lui Rand, recunoscandu-i marele talent. In 2005, in SUA a aparut a 35-a editie a cartii. Aceasta carte este in afara categoriilor literare. Literatura serioasa traieste foarte mult timp, bestsellerurile sunt efemere. Dar "Atlas Shrugged" - este acel bestseller care va ramane pentru veacuri!
Partea 1. Nepotrivire. In primul volum, cititorii se familiarizeaza cu personajele principale, antreprenorii geniali, care se confrunta cu opozitia lor - functionarii de stat neinsemnati. Povestea incepe cu intrebarea: "Cine este John Galt?" - iar la aceasta intrebare vor cauta raspuns personajele romanului si cititorii sai.
Partea 2. Ori-ori. A doua parte a romanului este o prognoza sociala. In situatia in care guvernul urmareste "oportunitati egale", considerand drept corect sa faca pe toti cei talentati si prosperi bogati in detrimentul celor neinsemnati si neindemanatici, toti devin perdant. Interzicerea dezvoltarii productiei si lobby-ul intereselor "necesare" distrug societatile. Dinamica narativa este data de o complicata intrepatrundere a destinelor personajelor, a conflictelor amoroase si de misterul cine este John Galt. Partea 3. Si exista A. A treia parte a romanului demonteaza iluziile visatorilor luptatori pentru egalitate si fraternitate. Functionarii de stat, care, ipocrit, indeamna cetatenii la sacrificiu, dar limiteaza libertatea antreprenoriatului, duc tara la colaps economic. Intriga se contopeste din intrigi financiare si politice, si, in acelasi timp, suna imnul noii etici: sistemul de valori capitalist nu numai ca este social justificat, ci si moral. Eroul noului lumii, genialul inventator John Galt, proclama principiul "moralitatii egoismului rational" printr-o singura fraza: "Nu voi trai niciodata pentru altcineva si nu voi cere niciodata altcuiva sa traiasca pentru mine".

Альпина PRO
2020
  • Cartonata