Cea mai frumoasa femeie din oras, CHARLES BUKOWSKI

23585589
185.00 mdl
Anul aparitiei2023 CopertaBrosata ISBN9789734694471 LimbaRomana Pagini320 BrandPOLIROM

In acelasi stil semi-autobiografic inconfundabil, care a devenit deja marca prozei scurte a lui Charles Bukowski, volumul Cea mai frumoasa femeie din oras si alte povestiri reia, imbogatindu-le uneori cu elemente fantastice si suprarealiste surprinzatoare, teme recurente in opera scriitorului. Povestirile, care cuceresc prin limbajul deocheat si necizelarea formei, dar si prin jocul subtil, absolut sclipitor al sensului dublu, imortalizeaza episoade halucinante din Los Angelesul anilor 1960-1970, unde saracia, alcoolismul, pariurile, sexul si violenta par sa fie la ele acasa, dar si scene comice din viata editorilor si scriitorilor.

„Volume precum Cea mai frumoasa femeie din oras… etaleaza forta narativa si creativa a lui Bukowski in povestiri care se petrec cel mai adesea in baruri si apartamente mizere, insa nu sunt doar despre bautura si despre sex. Sunt despre cum sa supravietuiesti intr-o lume unde singura alegere pe care o avem cei mai multi dintre noi este sa infruntam zilnic plutonul de executie intr-un birou sau un oficiu – postal, in cazul lui Bukowski – sau sa ramanem fideli creativitatii in timp ce ne zbatem pentru cativa bani de mancare si o locuinta ca vai de ea...” (Santa Fe Reporter)

„Ne-am sarutat din nou. Cass plangea in tacere. Ii simteam lacrimile. Parul ala lung si negru statea in spatele meu ca un steag al mortii. Ne-am luat in brate si-am facut dragoste incet si trist si minunat.” (Charles Bukowski)

Charles Bukowski s-a nascut in Germania, la Andernach, in 1920. Cand avea doi ani, parintii lui s-au mutat in SUA, stabilindu-se in Los Angeles, unde scriitorul a copilarit si si-a petrecut cea mai mare parte din viata. A studiat la Los Angeles City College, dar a abandonat cursurile si a dus o viata dezordonata, scriind cu o pasiune indarjita si schimband diverse slujbe pentru a supravietui: a lucrat intr-un abator, intr-o fabrica de mancare pentru caini, a fost spalator de vase, sofer de camion si functionar de posta.

A publicat prima povestire la douazeci si patru de ani, iar in 1960 a debutat cu un volum de versuri. Cu timpul, valoarea operei sale a inceput sa fie recunoscuta, iar in 1969 Bukowski a semnat un contract de exclusivitate cu Black Sparrow Press, ceea ce i-a permis sa renunte la slujba lui din acel moment si sa se dedice exclusiv scrisului. Autor prolific, a publicat numeroase volume de poezie, antologii de povestiri si romane, devenind unul dintre cei mai cititi scriitori americani contemporani.

POLIROM
2023
  • Brosata